6049110555 |
Comunicació oral en un centre educatiu 3 |
2021-2022 |
Assessorament. Primària-Secundària |
|
|
|
14/10/2021 - 25/5/2022 (21 hores) de h a h |
|
ESC Gaspar de Portolà |
|
c. de les Escoles, s/n (Balaguer)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Suports i Recursos Lingüístics
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
OCE3 Comunicació oral en un centre educatiu 3
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat formativa adreçada a un centre que participa en la segona fase del programa de comunicació oral Tenim la paraula!
|
| |
Objectius |
Conèixer, analitzar i valorar el tractament de la comunicació oral al centre i seleccionar aspectes de millora.
Afavorir l’adopció d’acords de didàctica de llengua oral, que impliquin tot el centre.
Promoure l’anàlisi d’activitats de comunicació oral tenint en compte diversos nivells educatius i diverses àrees o matèries.
Definir criteris de progressió i de coherència didàctica en activitats de comunicació oral.
Analitzar i millorar la intervenció docent en les categories d’interacció i conversa i gestió de la comunicació.
Documentar i difondre activitats efectives de comunicació oral.
|
| |
Continguts |
Bloc obligatori. Bloc 1. Anàlisi de la comunicació oral en un centre educatiu a partir dels eixos del marc teòric del programa:
- Diagnosi de la comunicació oral i millora dels eixos seleccionats.
- Planificació de les activitats de comunicació oral.
- Adopció i institucionalització d’acords.
Blocs opcionals cal triar-ne dos dels tres:
Bloc 2. Activitats 1:
- Anàlisi i millora d’activitats de comunicació oral del centre (nivells educatius i matèries).
- Transferència de punts forts d’activitats de centre o d’activitats de la xarxa a altres activitats.
- Recull i anàlisi d’evidències
- Presa d’acords de centre.
Bloc 3. Activitats 2:
- Gèneres comunicatius i criteris de progressió.
- Recull i anàlisi d’evidències.
- Presa d’acords de centre.
Bloc 4: Oralitat
- Gestió de la comunicació.
- Interacció i conversa.
- Intervenció docent: pautes de reflexió.
- Observació i anàlisi de la intervenció docent.
- Presa d’acords de centre.
|
| |
Observacions |
El grup impulsor dinamitzarà sessions de treball al centre. En aquesta modalitat es duen a terme tres blocs de continguts: bloc 1 (obligatori) i dos blocs que triarà el centre.
|
| |
Formador/a |
Mònica Baradad
|
| |
Avaluació |
Qüestionari de satisfacció (en finalitzar la formació).
Realització de les tasques proposades en la formació.
Recull d’orientacions i acords de centre.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva de les activitats proposades.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents que formen part dels centres que participen en la segona fase del programa Tenim la paraula.
|
| |
E-mail |
mmoncas2@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
14/10/2021 |
|
|
Sessió 2 |
- |
- |
|
|
Sessió 3 |
- |
- |
|
|
Sessió 4 |
- |
- |
|
|
Sessió 5 |
- |
- |
|
|
Sessió 6 |
dimecres |
25/05/2022 |
|
|
|
| |